Social media-stress

Jag tror vi är många som känner social media-stress. Handen på hjärtat, vi kanske inte riktigt har hängt med? Vi börjar allt mer inse att vi borde. Borde vara därute, twittra, blogga, finnas, synas, kommunicera med…

Jag tror vi är många som känner social media-stress. Handen på hjärtat, vi kanske inte riktigt har hängt med? Vi börjar allt mer inse att vi borde. Borde vara därute, twittra, blogga, finnas, synas, kommunicera med… vem då egentligen? Kunder, presumtiva medarbetare, konkurrenter? En gnagande oro av att vi missat tåget. Men lugn. Det har vi inte. Men det rör på sig i en väldig fart. Man hoppar inte på en gång för alla, lutar sig tillbaka och åker småslumrande med. Att det utvecklas och förändras ständigt är väl inte en underdrift. Och det är himla kul! Tågbyten är uppfriskande!

Denna insikt vill vi dela med er i det här numret av Chefstidningen som vänder sig speciellt till alla oss som känner sig lite vilse på nätet.

Ett omedelbart resultat av arbetet med det här numret är att Chefstidningen nu finns på Facebook. Följ gärna med och läs om vårt arbete! Min önskan är att få mer kontakt med er läsare, och kanske Facebook är svaret? Vi kommer också att finnas i den digitala tidningskiosken Qiozk. Köp och ladda ner ett gammalt nummer och läs i telefonen.

SJ har under året framgångsrikt twittrat på med sina kunder. Att köra tåg däremot gick inte alldeles bra under den kalla och snörika vintern. Vd:n Jan Forsberg var under några veckor en av Sveriges mest utskällda personer. Möt honom i profilintervjun! Dessutom, läs om väskan som karriärsymbol, hur det är att bli chef för f d kollegor och ett rykande färskt test av intressentanalyser. Möt våren med oss på nätet!

P.S. Du hittar oss på Facebook genom att söka på Chefstidningen, eller genom att klicka på ikonen på vår hemsida, chefstidningen.se. Den får också en ny form i början av maj.

Läs även

Annons