Premiär för nya Chefstidningen

Chefstidningen satsar på mer journalistik, ny webb och redesign av sitt ledarskapsmagasin.

FAKTA:

Chefstidningen ägs av Akademikermedia och utbildning AB, som ägs av:

Saco-förbunden Akademikerförbundet SSR, Sveriges Ingenjörer, DIK, Naturvetarna, Sveriges Farmaceuter och Arbetsterapeuterna.

Magasinet Chefstidningen har 25 000 prenumeranter och kommer ut med åtta nummer per år.

Ägarförbunden ger sina chefsmedlemmar en prenumeration på Chefstidningen som medlemsförmån.

Nya Chefstidningen.se, som tänds idag tisdag, ska löpande förse sina läsare med journalistik om ledarskap, organisation och HR, samtidigt som man åtta gånger om året skickar ett matigt ledarskapsmagasin hem till läsarnas brevlådor.

– Vi gör tillgänglig och engagerande journalistik om ledarskap och HR, men vi vill också hjälpa våra läsare vidare till forskning och fördjupning i viktiga ämnen. Som läsare ska man ha nytta av Chefstidningen, den ska ge handfasta råd och verktyg. Men också bjuda på inspiration i form av röster och erfarenheter från spännande ledare i alla tänkbara branscher, säger chefredaktör Helene Claesson Jennische.

– Chefer och ledare har en viktig roll i samhället. Vi hoppas ge inspiration till ett ledarskap vi nog alla vill se mer av.

Första månaden bjuder Chefstidningen på öppen sajt, där alla kan läsa allt. Därefter kommer premiummaterial att ligga bakom betalvägg.

– Men för bara 79 kronor i månaden får man massor av relevant journalistik och fördjupning, plus ett magasin hem i lådan åtta gånger om året, säger Helene Claesson Jennische.

Läs även

Annons